Maatregelen

Maatregelen

Goed nieuws: Klein Zwitserland Driebergen gaat weer open vanaf 1 juni! Maar wat mag en kan er allemaal? Hieronder vind je alle vragen én antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op via het contactformulier op deze pagina en onze medewerkers helpen je graag verder!

Algemeen
Wanneer is het restaurant geopend?
Het restaurant van Klein Zwitserland Driebergen is geopend vanaf 1 juni. Bekijk de openingstijden hier.
Aan welke richtlijnen moet ik mij houden?
Door de overheid en het RIVM zijn regels opgesteld die wij hanteren op de locatie. Als je het pand betreedt ga je ermee akkoord dat je je houdt aan deze regels. Alle regels vind je hier.
Hoe gaan jullie om met de 1,5 meter afstand?
We hebben met looplijnen aangegeven waar je mag lopen. Daarnaast vragen wij je om 1,5 meter afstand aan te houden tot andere gasten en onze medewerkers, ook als je in de wachtrij staat bij de entree. Ons team mag binnen de 1,5 meter aan jouw tafel bestellingen opnemen, uitserveren en afruimen.
Hoe zorgen jullie dat er niet te veel mensen aanwezig zijn?
Wij werken met reserveringsshifts. Zo kunnen we onze gasten optimaal bedienen en zijn er niet meer mensen aanwezig dan toegestaan. We verzoeken je om uiterlijk 15 minuten voor het verstrijken van jouw tijdshift om de rekening te vragen, zo kunnen we jouw tafel reinigen en klaar maken voor de volgende gasten. Het is niet mogelijk om buiten deze shifts een tafel te reserveren. Kijk voor meer informatie over de reserveringsshifts op onze reserveringspagina.
Reserveren
Hoe kan ik reserveren?
Reserveren kan online via onze website en per mail via info@kleinzwitserlanddriebergen.nl. Voor elke reservering wordt een tafel binnen en een tafel op ons terras vrijgehouden. Bij aankomst kun je aangeven waar je wenst plaats te nemen.
Met hoeveel personen kan ik reserveren?
Het is mogelijk om een tafel te reserveren met een maximum van tien personen. Wanneer je wilt reserveren voor een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat, verzoeken we je om per mail contact op te nemen via info@kleinzwitserlanddriebergen.nl.
Mijn gewenste datum of tijdstip is online niet beschikbaar, kan ik wel reserveren?
Dit betekent helaas dat er geen plek is binnen jouw gekozen reserveringsshift. We ontvangen je graag op een ander moment!
Is het ook mogelijk om zonder reservering langs te komen?
Wanneer je niet gereserveerd hebt kun je bij de entree navraag doen voor de actuele beschikbaarheid.
Kan ik een plek op het terras reserveren?
Voor elke reservering wordt een tafel binnen en een tafel op ons terras vrijgehouden. Bij aankomst kun je aangeven waar je wenst plaats te nemen.
Hygiene
Hoe gaan jullie om met de hygiëne van jullie medewerkers?
We passen de maximale bedrijfshygiëne toe, indien gewenst kun je bij een van onze medewerkers inzage in de logboeken vragen. Daarnaast is ons team voorzien van hygiënische hulpmiddelen (zoals handschoenen voor het keukenteam), wassen zij elke 30 minuten hun handen en worden de tafels, stoelen en menukaart gereinigd wanneer een gast weggaat.
Welke hygiëneregels gelden er voor gasten?
We verzoeken jou om bij de entree en bij een toiletbezoek je handen te wassen/desinfecteren met de daarvoor beschikbaar gestelde middelen en contactloos te betalen (pin credit card of mobiel).
Kan ik gebruik maken van de toiletten?
Jazeker, alle toiletten zijn geopend en worden vaker schoongemaakt.
Gezondheid
Hoe weten jullie of jullie werknemers gezond zijn?
Voor onze medewerkers geldt dat wanneer zij verkouden zijn of koorts hebben, zij thuisblijven.
Hoe weten jullie of alle gasten gezond zijn?
Wij zullen bij de entree een aantal controlevragen stellen om de gezondheid te beoordelen van jou en jouw tafelgenoten. Wanneer jij of je tafelgenoten op een van deze vragen ‘ja’ kan beantwoorden, dan verzoeken we deze persoon om terug te komen wanneer de gezondheid beter is.
– Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
– Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld in een lab?
– Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
– Zit je in thuisisolatie omdat je direct contact heeft gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
Overig
Ik heb een online bestelling gedaan. Waar kan ik dit ophalen?
Wanneer je een online bestelling hebt gedaan, verzoeken we je te melden bij de entree. Mocht hier op het betreffende moment geen collega van ons aanwezig zijn, dan verzoeken we je even telefonisch contact met ons op te nemen via 0343 510 165.
Hoe kan ik betalen?
We vragen je om contactloos te betalen. Dit kan met je pinpas, credit card of met je mobiel.
Evenementen
Wat zijn 1,5 meter-evenementen?
Dat zijn evenementen waarbij bezoekers gedurende het hele evenement 1,5 meter afstand kunnen houden van anderen. Met wat aanpassingen op onze locatie en (als dat nodig is) in jouw programma is dat geen enkel probleem.
Waarom zou ik zo’n 1,5 meter evenement organiseren?
Ondanks dat digitale evenementen ook zeker kunnen, gaat er niets boven echte ontmoetingen. Het praat makkelijker, het is gezelliger, er is meer beleving én je kunt genieten van goed eten. Tijdens een 1,5 meter evenement is dit absoluut mogelijk.
Hoe wordt er gezorgd dat mijn gasten zich aan de 1,5 meter afstand houden?
Onze ruimtes zijn multifunctioneel inzetbaar en kunnen wij op de meest praktische manieren indelen. Het aantal gasten bepaalt welke ruimtes wij hiervoor gebruiken en hoe wij ze zullen inrichten.
Kunnen jullie ons helpen met de juiste voorbereidingen voor mijn gasten?
Jazeker! Voor aanvang van het evenement stuur je de informatie over het evenement naar jouw deelnemers. Bij aankomst op de locatie reinigen gasten eerst hun handen en stellen wij een aantal controlevragen. Daarna hangen ze zelf hun jas in de garderobe. Ons team zorgt voor de wachtrij voor de entree, de afzonderlijke ruimtes en de toiletten.
Hoe worden de pauzes en de lunch geregeld?
Er wordt gewerkt met buffetten waarbij wij je de koffie of lunch overhandigen. Hiervoor werken wij in tijdshifts zodat niemand onnodig hoeft te wachten of andere gasten tegen het lijf loopt.
Is er een ruimte waar wij koffie kunnen drinken of lunchen?
Jouw lunch of drankje neem je mee naar de ruimte waarin de bijeenkomst plaatsvindt. Indien de ruimte beschikt over een eigen terras kunnen uw gasten ook daarvan gebruikmaken.
Hoe kan ik de richtlijnen en RIVM-regels met mijn gasten delen?
Een van onze teamleden zal, zodra iedereen aanwezig is, uw gasten welkom heten en een korte instructie over de voorzorgsmaatregelen geven.
Is het ook mogelijk om break-outsessies organiseren?
Natuurlijk, dat blijft mogelijk! In plaats van dat wij de gasten van ruimte laten wisselen, vragen wij de trainers, sprekers of workshopleiders dit te doen. Hierdoor minimaliseer je het aantal bewegingen door de locatie en blijft het voor iedereen makkelijker om afstand te houden.
Blijft het mogelijk om de toiletten te gebruiken?
Voor alle toiletten zijn markeringen aangebracht op de vloer, zo kan er veilig worden gewacht. Een deel van de urinoirs is buiten gebruik, om te voorkomen dat gasten te dicht bij elkaar komen. Daarnaast is de frequentie van het schoonmaken verhoogd, hygiëne gaat boven alles!
Hoe gaan jullie om met de hygiëne van de ruimtes?
Meerdere keren per dag worden alle tafels, stoelen en andere oppervlaktes gereinigd. Daarnaast staan er in elke ruimte genoeg handgelflacons en worden de bijbehorende prullenbakken meerdere keren per dag geleegd.
Is het mogelijk om na afloop te borrelen?
Jazeker, hiervoor wordt een borrelbuffet verzorgd.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op en stel jouw vraag hieronder.